Nog 24 uur te gaan - Reisverslag uit Zeewolde, Nederland van Paula Kordelaar - WaarBenJij.nu Nog 24 uur te gaan - Reisverslag uit Zeewolde, Nederland van Paula Kordelaar - WaarBenJij.nu

Nog 24 uur te gaan

Blijf op de hoogte en volg Paula

19 Juli 2014 | Nederland, Zeewolde

Zo, de koffers staan klaar....incl. hamsters, shirtjes, knuffeltjes en wat spullen voor eigen gebruik:) We zijn er klaar voor....soms een beetje dubbel na het vreselijke gebeuren in Oekraine, ik weet het we komen er niet in de buurt maar dat gevoel blijf je houden. Zondag op maandag om 04.00 uur landen we in Addis en gaan we een paar dagen in het huis van de ethiopische kennissen waarna we vertrekken naar het zuiden. Al dan niet kamperend, we gaan het gewoon maar weer beleven. Noah hoopt op Wifi, Lucy hoopt op een leuke kledingzaak......en wij hopen gewoon weer op een geweldige reis. Dat laatste zal goed komen, de kids gaan vanzelf beseffen dat ze hun eerste levensbehoefte moeten missen;) Voor nu nog maar even aftellen...en wachten, ik vind dat altijd veel te lang duren! Wordt vervolgd

Verslag uit: Nederland, Zeewolde

Voorbereidingen........

Op vele verzoek houden we ook van onze 2e reis door Ethiopie dit dagboek bij. Uiteindelijk weet je nooit wanneer je wat kunt vermelden tijdens de reis, maar stel we hebben internet..dan is het leuk om jullie op de hoogte te houden.
Op dit moment is de reis volledig geregeld. Eerder hadden we het plan om gewoon met het openbaar vervoer te reizen en te zien waar je dan uit komt maar de kids vonden dat een te onzeker plan. Dus staat er nu toch een chauffeur klaar incl jeep om mee te reizen....ook wel een lekker idee.
Vanmiddag gaan we naar de GGD om alle inentingen te checken en daar waar nodig te krijgen en te bekijken welke malariapillen er geschikt zijn...dat geldt dan voor mij want om nou weer hele nachten te "spoken"zie ik niet zo zitten.

We hebben er zin in! Langzaam leggen we wat spullen klaar. We verzamelen van die Albert Hein hamsters en nadat ik dat ook op Facebook had gezet worden die ook door anderen gespaard en liggen ze geregeld in de brievenbus. Leuk om uit te delen bij schooltjes en kindertehuizen...en ook: handig mee te nemen.

Onze vorige reis was richting het noorden, nu gaan we een stukje richting het zuiden... Volgens de kinderen is het na deze reis mooi geweest..We hebben Noah plechtig moeten beloven nooit meer van die armoedige reizen te gaan maken en Lucy ligt toch het liefst op een fatsoenlijke bedje ergens op Ibiza..... Het wordt dus afzien voor onze snobjes!