We zijn er - Reisverslag uit Ārba Minch’, Ethiopië van Paula Kordelaar - WaarBenJij.nu We zijn er - Reisverslag uit Ārba Minch’, Ethiopië van Paula Kordelaar - WaarBenJij.nu

We zijn er

Blijf op de hoogte en volg Paula

24 Juli 2014 | Ethiopië, Ārba Minch’

Na een aantal dagen Addis Abeba zitten we nu in het zuiden; in Arba Minch. En zelfs aan een tafeltje met free wifi.
In Addis was het weer echt een beetje terug komen, weer veel “friends”gemaakt, locale biertjes “moeten”proeven en veel enjera gegeten, want bij wie je ook komt er moet gegeten worden. De kids moesten wel even wennen, kakkerlakken op de kamer, Nikes die dus vies worden, en al die mensen die natuurlijk gelijk met Luus en No gaan praten. Niets van te verstaan en echt een beetje gek.
Woensdag richting het zuiden, onze driver is een aardige vent met humor, rijdt als een wilde maar dan kom je nog eens ergens zeg maar. Vandaag ook alweer een hoop gezien. Vanmorgen een boottripje op het lake Chamo. Een , naar mijn idee, veel te klein bootje lag voor ons klaar inclusief schipper. En jawel, waanzinnig veel grote krokodillen gezien, pelikanen, en nijlpaarden. Het bootje wat voor ons voer bleef rustig op een afstand, maar wij treffen uiteraard weer een schipper die wat meer wil, zo dichtbij geweest, dat hadden we nooit verwacht. Bij de Nijlpaarden is het wel even oppassen, die blijken veel gevaarlijker maar ook die van behoorlijk dichtbij kunnen zien. Geweldig! In de middag op 2800 meter hoogte de Dorsi stam bezocht. Eerst een marktje bezocht…wij vonden het ok, maar de kids wilde snel weg zoveel bekijks hadden ze… “dit lijkt mij een goed moment om te gaan”aldus Noah, dat hebben we toen maar gedaan. Morgen trekken we verder, en kijken we weer waar we uitkomen…ik geloof dat er toch stiekem afgesproken is dat we in een tent gaan, ik laat het dan maar weer over me heen komen.
De eerste hamsters zijn uitgedeeld, met succes! Dat gaat helemaal goed komen. Het weer is heerlijk, niet te warm niet te koud, het eten is pas 2 keer verkeerd gevallen (klop klop) en de eerste souvenirs zitten in de tas, kortom; we gaan lekker!!!

  • 25 Juli 2014 - 06:33

    Marijke:

    Fijn te horen dat jullie lekker aan het reizen zijn. Veel plezier en geniet en neem een croco tasje voor mij mee !

  • 27 Juli 2014 - 19:54

    Oom Em Tante:

    Lieve vakantiegangers,
    Ik heb aan kristien dit berichtje voorgelezen en genoot ervan. Namens haar moet ik jullie ook een dikke knuffel geven en veel plezier wensen.

  • 01 Augustus 2014 - 14:41

    Janny:

    Leuk omdit met mijn tablet te lezen

  • 01 Augustus 2014 - 14:49

    Pa De Nooij:

    Leuk je bericht te lezen, verder nog een heel prettige vakantie en wel thuis.

    Groetjes Opa.

  • 11 Augustus 2014 - 12:50

    Loes Snabel:

    Hoi Paula , Bert en kids

    Toevallig jullie reispagina ontdekt, leuk even wat belevenissen te lezen.
    Zo te zien genieten jullie volop en als het goed is zijn jullie nu aan het uitrusten op jullie laatste logeer adres. Nog gezellige dagen en een "goede" terugvlucht naar huis.
    Knuffies van mij (Loes)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ethiopië, Ārba Minch’

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Juli 2014

We zijn er
Paula

Actief sinds 07 Juli 2014
Verslag gelezen: 1224
Totaal aantal bezoekers 2623

Voorgaande reizen:

07 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

20 Juli 2014 - 16 Augustus 2014

Voorbereidingen........

Landen bezocht: